Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van MartinNel - WaarBenJij.nu Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van MartinNel - WaarBenJij.nu

Bangkok

01 Februari 2015 | Thailand, Bangkok

Vrijdag in Bangkok aangekomen na lange busreis van 3 uur. Eerst met de slowboat vanaf Koh Samed en toen met de minibus naar Bangkok Victoria Monument. Het was een minibus voor 15 personen, maar geen bagagemogelijkheid, Dus 1 plek werd volgestouwd met koffers en de andere koffers werden tussen de banken opgestapeld. Gelukkig was er wel airco in de bus. Je betaalt er ook niet veel voor (ongeveer €8,00 pp). We werden afgezet op een zeer druk plein en Martin hield een tuktuk aan, waardoor we rechtstreeks naar ons hotel werden gebracht. Alleen zette de chauffeur ons behoorlijk af, maar de "portier" van het hotel zag dat en hield hem tegen. Hebben we uiteindelijk niets betaald. Na zo'n busreis ben je niet meer zo allert, dus we waren er erg blij mee. We zitten een een drukke, maar ontzettende gezellig buurt, om de hoek van Ko San Road (backpackersstraat). Gisteren omgeving verkend en excursies geboekt voor maandag, dinsdag en woensdag. 's Middags werden we door iemand aaengesproken die ons tips gaf en een tuktuk aanhield die ons naar mooie Wats zou brengen. Dat deed hij dan ook maar onderweg langs diverse winkels, om benzinebonnen en provisie te krijgen. Ook bij een kleermaker werden we gedropt; Martin heeft toch maar 2 overhemden laten maken.Werden vandaag in hotel afgeleverd en zijn erg mooi. Je betaald niet veel voor een tuktuk als je er maar mee akkoord gaat dat je winkels/kleermakers langs gaat.
Vanmorgen wilden we naar de Chatuchak market (JJ market=weekend markt). Ook wel "moeder aller markten'genoemd. Konden geen tuktuk vinden voor de prijs die wij aangaven en dat we rechtsreeks wilden, dus stonden bij bushalte te wachten. Er wordt dan steeds gestopt om je mee te krijgen; uiteindelijk toch gelukt voor wat wij wilden betalen. Terug weer hetzelfde, maar we hoorden iemand zeggen dat hij naar dezelfde straat moest als wij en hebben samen een taxi genomen. Kwamen we op zelfde prijs uit, maar nu dus voor 3 personen. Was nog gezellig ook een Nederlandse student die een minorstudie in Bangkok gaat volgen.
Al met al een heel inspirerende stad. Hoe langer je hier bent hoe meer trukjes je leert kennen. Had het beslist niet willen missen.
Morgen excursie naar Ayuthuya, oude koningsstad.

• 01 Februari 2015 - 11:48

Marian:

Tjonge goedkoop land, nog ffies genieten