Excursies - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van MartinNel - WaarBenJij.nu Excursies - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van MartinNel - WaarBenJij.nu

Excursies

04 Februari 2015 | Thailand, Bangkok

Maandag hebben we excursie van een hele dag naar Ayuthuya gemaakt: de oude koningsstad van 1300-1700. In die periode zijn er diverse oorlogen geweest tussen Birma en Thailand, waarbij de tempels door de Birmezen vernield zijn. De ruïnes van deze tempels zijn zeer indrukwekkend. Ze staan op de Unesco Wereld Erfgoed lijst.
Dinsdag zijn we naar de Floating Market van Damnoen Saduak geweest. We hebben de busrit erheen overleefd: de chauffeur scheurde over de weg. Ik had gelukkig gezien dat er geen deuken in de minibus zaten. Martin en ik zaten voorin, ik op de middenstoel (zonder gordel). Mede reisgenoten vroegen na de rit hoe wij ons voelden! Een extra optie bij de excursie was met een boot over de markt te gaan, hebben we natuurlijk gedaan en daarna over de markt gelopen. Op het water is het zeer druk “verkeer”; boten botsten tegen elkaar en behoorlijke warboel. Je moest er zelfs op letten dat je je armen goed binnenboord hield. De terugreis was rustiger want er reden een paar collega’s van de chauffeur mee.
Woensdag een fietstocht gemaakt door Bangkok. We gingen eerst met de boottaxi naar een andere pier op de Chao Phraya rivier. Daarna de mooiste ervaring op de fiets. De excursie werd georganiseerd door Co van Kessel tours, prima geregeld en dat al ruim 30 jaar. Een gids voorop en de tweede als bezemwagen. Eerste deel ging kriskras door Chinatown: zeer smalle straatjes en kleine bochten, langs allemaal winkeltjes waarbij ook nog veel spullen op de weg stonden. Erg spannend; ik heb al heel wat gefietst in het buitenland maar nog nooit zo. Daarna met veerpont naar de overkant en daar rustige markt bezocht met verse vis, groente en kruiden. Toen weer door smalle straatjes verder en daarna op een longtailboot door de klongs. Dan sta je weer versteld hoe mensen soms wonen. De rit werd weer op de fiets voortgezet door woonwijken gelegen tussen plantages met pandanplanten, fruitbomen, citroengras, bananenbomen. Onze stuurkunst werd zwaar op de proef gesteld, want de wegen waren nauwelijks 1 m. breed met haakse bochten, aan weerszijde slootjes, tegenliggers en hobbels in de weg. Er stond ons daarna een super lekkere maaltijd te wachten. Ter afsluiting weer met een longtailboot naar het beginpunt. Moesten zelfs nog door sluizen voordat we op de grote rivier kwamen. Het was een ervaring die ik beslist niet had willen missen.
Helaas morgen laatste dag en dan terug naar huis, vertrek 6 februari voor ons om 02.00 uur.
Ik zal Thailand vast gaan missen: mooie weer, vriendelijke mensen, lekkere eten, mooie natuur, mooie stranden en gezellig steden.

• 04 Februari 2015 - 19:32

Saskia:

Snap het gemis, maar toch goede reis! Die zal best lang duren, dus kun je ruim de tijd nemen om nieuwe vakantieplannen te maken!
    Groet
    Sas

• 04 Februari 2015 - 20:30

Marian:

Oh wat een ervaringen:)

Goeie reis

• 04 Februari 2015 - 23:09

Dineke:

Aan alle leuke dingen komt een eind ( aan minder leuke gelukkig ook), geniet nog even en jullie hebben in elk geval een super vakantie om op terug te kijken . Al vast een goede reis en bereid je maar vast voor op de kou!!!